Missie

De missie en tevens het fundament van "Stichting Letje" is het bieden van ondersteuning op diverse manieren aan mensen die te maken hebben met Anorexia Nervosa. Hierbij kan het gaan om de patiënt die met deze ziekte kampt, familieleden, vrienden, hulpverleners en andere betrokkenen. Als geen ander weten we bij "Stichting Letje" hoe belangrijk de ondersteuning is aan de patiënt zelf, maar ook aan de belangrijke anderen in de omgeving van de patiënt. Het eenzame gevoel, de strijd het onbegrip en de machteloosheid die bij deze ziekte voortdurend aanwezig zijn, maken de strijd enorm zwaar. Het is belangrijk dat hier oog voor is en wij zijn ervan overtuigt dat het delen van ervaringen met elkaar de strijd niet dragelijk, maar dragelijker kan maken. De ondersteuning bestaat uit het delen van eigen ervaringen (ervaringsdeskundigen), het geven van voorlichting, het financieel ondersteunen van onderzoek naar Anorexia Nervosa en het financieel ondersteunen van organisaties / instellingen die professionele hulp bieden bij Anorexia Nervosa.