Ambassadeurs

Lara Baars

Mijn naam is Lara Baars. Ik ben paralympische atlete. Mijn onderdelen zijn kogelstoten en discuswerpen. Ik train full-time op Papendal, dat betekent 10 keer in de week. Elke dag ben ik bezig om het maximale uit mezelf te halen om mijn dromen en doelen te verwezenlijken. Tijdens de Paralympische Spelen in Rio heb ik een bronzen medaille behaald bij het kogelstoten. In 2015 was mijn internationale debuut en dat heb ik toen bekroond met een zilveren WK-medaille. Op de EK in 2018 heb ik een zilveren medaille bij het kogelstoten gehaald en een bronzen medaille bij het discuswerpen. Dit jaar (2019) in november zijn de Wereld kampioenschappen in Dubai. Dat is mijn eerste doel. Volgend jaar zijn de Paralympische Spelen in Tokio. Ik ben heel hard aan het trainen om weer met de medailles mee te strijden.

Ik heb Tonnie en Marianne ontmoet bij de badmintonclub in Groesbeek. Daar maakte ik dan ook kennis met het heftige verhaal over Nicolette. Daarom voel ik me vereerd en ben ik blij dat ik op deze manier een steentje kan bijdragen om de strijd tegen deze sluimerende en slopende ziekte meer onder de aandacht te krijgen. Hierdoor hoop ik dat er meer hulp wordt aangeboden voor mensen die tegen Anorexia vechten. Want deze ziekte is zeer onderbelicht in Nederland en daardoor ook (te) weinig behandelplekken. Ik hoop dat ik door deze manier een steentje kan bijdragen en vind het dan ook super mooi dat ik onderdeel ben van deze stichting. Om op deze manier het doel voor en van Nicolette te verwezenlijken.